Ekonomi

İsrailci firmalardan boykota karşı ‘yerlilik’ kılıfı… Lays fena yakalandı

  • Haber7 – ÖZEL

Küresel boykotla sarsılan İsrail yanlısı firmalar yerlilik oyununa başvuruyor. Algida’nın “Türk markası dondurma” adı altında kendisini pazarladığı, Coca Cola’nın “Esra’nın, Hande’nin, Emre’nin emeğiyle Türkiye’de üretildi” şeklindeki etiketlerle yerlilik yalanına başvurduğu çarpıtılmış reklam çalışmalarının benzerine cips markası Lays de dahil oldu.

ABD’de Siyonist sermayesiyle kurulan markalardan Frito Lay’in ürünü Lays, Türkiye’nin dört bir yanını donattığı bilboard reklamlarıyla boykottan kaçma planını devreye soktu.

Lays reklamında “Adıyamanlı Yakup Abi’nin patateslerinden Türkiye’nin en çıtır patates cipsi” ifadesi yer aldı.

Kampanyanın yerli üretim ve duygu sömürüsü üzerinden yürütülmesi, kamuoyunu yanıltma çabası olarak değerlendirildi.

YAKUP ABİ Mİ, MASON ‘BİRADERİ’ Mİ

Lays’in manipülatif reklamındaki sahtelik “Adıyamanlı Yakup Abi” olarak görseli kullanılan Yakup Özbay’ın kimliği üzerinden de deşifre oldu.

Gıda Dedektifi tüketici platformunun aktardığına göre, reklamda çiftçi olarak yansıtılan Yakup Özbay’ın çiftçi değil işadamı olduğu belirlendi.

Özbay’ın aynı zamanda Adana Seyhan Rotary Kulübü’nün başkanlığını yaptığı ortaya çıktı.

Türk çiftçisine reklamında bile yer vermeyip “kendi adamlarını” oynatan Lays firmasının samimiyetsizliği gözler önüne serildi.

ALGİDA VE COCA COLA DA AYNI YOLDA

Tek merkezden yönetildiği belirtilen terör devleti İsrail güdümündeki uluslararası kuruluşlardan Algida ve Coca Cola da Lays benzeri taktiklere başvuruyor.

Kamuoyunda “İsrail dondurması” olarak adlandırılan Londra merkezli Algida, internette yerli dondurma markası arayan kullanıcıları aldatmak için inanılmaz bir girişimde bulunmuştu. Google’a reklam veren Algida, “yerli dondurma markaları” araması yapıldığında en üst sıraya çıkmıştı. Algida, site başlığını ise “Türk Markası Dondurma” yaparak açıkça sahte yönlendirme yapmaya kalkmıştı.

Boykot nedeniyle Türkiye pazarında küçülmeye gitmek zorunda kalan asitli içecek firması Coca Cola, yeni satış formülü geliştirmişti.

Ambalajlarına “Esra’nın emeğiyle Türkiye’de üretildi“, “Hande’nin emeğiyle Türkiye’de üretildi.” yazan Coca Cola, bu ifadeleri görünür yerlerdeki bilboardlara ve metrolara asarak sahte yerlilik imajıyla duygu sömürüsüne girişti.

Coca Cola’nın ambalajı, duyarlı vatandaşlar tarafından revize edilerek sosyal medyada paylaşıma sokuldu.

Reklam ifadeleri  “Esra’nın parasıyla çocuklar katledilecek“, “Hande’nin parasıyla çocuklar katledilecek“, “Beni bombaya dönüştür” yazısıyla değiştirilmişti.

KAYNAK: HABER7

gordesajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu